"A Munkáért!" című TÁMOP-projekt keretében fejlesztett munkavállalói ismeretek tantárgyat próbálhatták ki a diákok az ország 10 iskolájában a 2014/2015-ös tanév tavaszán.
A pedagógusok munkanaplókat készítettek a leckékhez kapcsolódóan, illetve a tesztelésben részt vett diákok kérdőívet töltöttek ki a tanév végén. Jelenleg a munkanapló-elemzés és a kérdőíves kutatás alapján megadott szakmai ajánlásokat figyelembe véve zajlik a tananyag továbbfejlesztése, kiegészítése, a fókuszpontok áthelyezése - derült ki a Liga Szakszervezetek sajtóközleményéből.
A felvett kérdőíves kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a tanárokhoz hasonlóan az órákon részt vett diákok is élvezték a tanórákat, a tananyag minőségével, tartalmával, mennyiségével, fogalomhasználatával elégedettek, jónak tartották azokat. „Érdekes volt. Sok újat hallottam, és szerintem segítséget nyújtott a jövőmben” – jegyezte meg egy diák.
Mint írták: a kutatás legfontosabb eredményének az tekinthető, hogy a diákok a gyakorlatorientált, készségfejlesztő témákat részesítik előnyben, szemben az elméletibb, hagyományos tanulásszervező formában tanult leckékkel. Szerették és hasznosnak találták a tréningeket, ezeknek mennyiségét növelnék is az elméletibb részek rovására. Újszerűnek tartották az órákon használt pedagógiai módszereket, a csoport- és páros munkákat, a kooperatív módszereket és a tréningszerű feldolgozásmódot.
A válaszadók 54,7 százaléka tartotta hasznosnak a munkavállalói ismeretek tananyagot, 24,7 százaléka pedig teljesen hasznosnak, ami azt jelenti, hogy a válaszadók nagy többsége szerint szükségesek az órán megszerzett ismeretek. A tréningek közül a diákok a legfontosabbnak az Önéletrajzírás és a motivációs levél készítése című tréninget tartották. Ez az adat a magyar közoktatási rendszer sokszor kritizált, kevésbé gyakorlatorientált, inkább a lexikális tudás megszerzését preferáló voltára is felhívja a figyelmet. Arra, hogy a mai diákok szívesebben tanulnának kevesebb elméleti vonatkozású témáról, és több időt szeretnének olyan készségek elsajátításával tölteni, amelyek a munkaerő-piaci elhelyezkedés során jobb pozícióba tudja őket helyezni. (www.edupress.hu)